donderdag 4 juni 2015

Tabata training

Hier is nog een soort workout die je aan je lijstje kunt toevoegen – Tabata training. Tabata training is een High Intensity Interval Training (HIIT) . Valt er bij jou geen kwartje, begin dan met dit: een Tabata workout is een opeenvolging van cardio-oefeningen die je gedurende seconden op extreem hoge .

Voer elke oefening seconden lang op hoog tempo uit. Daarna heb je tien seconden rust, dit is één set. Door de korte duur van een Tabata workout is er weinig ruimte over voor het aanleren van nieuwe oefeningen. Wil je aan de slag met oefeningen die je nog niet .

Tabata is een workout wat ik al enkele maanden doe. Het bevalt me zo goed dat ik niet meer zonder kan. Een populaire variant van HIIT is de zogenaamde Tabata training. Is die trainingsvorm geschikt voor jou?


Het is eigenlijk een beetje van dat alles. Tabata training combineert seconden werken met seconden rust. Tabata training werd ontdekt door de japanse wetenschapper Dr Izumi Tabata en een team onderzoekers van het Nationale Instituut.


Een veelgehoorde term in trainingsland is de 'Tabata-training'. Ik ken deze training zelf al jaren en gebruik het af en toe tijdens mijn workouts.

Er zijn van die dagen dat je wel wilt trainen, maar simpelweg niet weet hoe en wanneer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts