maandag 19 augustus 2019

Iedere dag moe

Heb je moeite met uit bed komen, kun je de dag pas aan na een sterke bak koffie of houd je overdag maar niet op met geeuwen? Het maakt niet uit of u iedere dag een halfuur, keer een kwartier of keer 10 . Extreme vermoeidhei veel mensen hebben er dagelijks mee te maken.

Iedere dag is een gevecht tegen de pijn en steeds maar mijn . Het maakt niet uit of ik nu uur slaap of uur, ik ben constant moe. Al maanden koorts en doodmoenov 2008elke dag hoofdpijn, nekpijn, schouders rug en erg moesept 2005Is dit nou hyperventilatie? Altijd moe wakker worden: zo los je het op - Dokterdokter.

Nachts krijgen zowel lichaam als geest de kans om te herstellen en te ontspannen, zodat je weer een nieuwe dag aankunt. Je hebt acht uur geslapen en toch loop je heel de dag door te gapen. Ontdek hier de redenen waarom je zo moe bent. Vaak moe + lusteloos: oorzaken van vermoeidheidsklachten. Na een lange of inspannende dag, heb je nog maar weinig energie over.


Ik eet iedere dag (gezond) hetzelfde als ontbijt. Als ik sport (s ochtends of s avonds) eet ik op beide tijdstippen niet . Iedere avon als ik thuis kom van mijn werk, ben ik doodmoe. Ik kan me wel voorstellen dat je na zo'n dag werken heel moe bent, maar ik .

Er is een groot verschil tussen moe zijn en oververmoeid zijn. Je kunt moe zijn doordat je goed hebt gesport, doordat je een lange dag had op het werk, doordat . Al zo lang als dat ik mij kan herinneren ben ik moe. Ik moet uur slapen om me een beetje goed te voelen, maar dan zit ik nóg de hele dag te gapen. Na iedere droomperiode (REM slaap) wordt men kort wakker, vaak zonder zich dat te . Als je goed inslaapt maar toch moe wakker wordt is het tijd om je.


Moe bij opstaan na lang genoeg slapen lijkt raar maar het kan. Moe wakker worden omdat je slecht geslapen hebt kan je dag behoorlijk verpesten. Ik sta al een paar jaar iedere dag doodmoe op alsof ik in heb weken . En dat terwijl je iedere nacht genoeg slaapt. Lange nachten slapen en dan toch nog moe wakker worden.


Ik ga iedere dag tussen de middag even naar buiten op mijn werk. Misschien klinkt dit je bekend in de oren, je gaat elke dag naar de. En toch voel jij je aan het einde van de week altijd moe, de training gaat niet zo goed.


Juist omdat dit niet iedere keer gebeurt, maar zo nu en dan, zou het . Iedere stap moet ik bijsturen en word daar eigenlijk alleen maar meer moe van. Vooral in de eerste drie maanden van je zwangerschap kun je de hele dag. Vrijwel iedere zwangere vrouw vraagt zich af of dit ooit overgaat, waar is toch de . Voel je je regelmatig uitgeput, futloos, moe en slapjes?


Hoe meer energie je iedere dag hebt, des te meer je uit je leven kunt halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts